دیجیتال مارکتینگ

 

 

گولیلمو مارکونی، اولین دیجیتال مارکتر جهان

او برای اولین بار انتقال سیگنال های بی سیم را در سال 1896 انجام داد.

 

دیجیتال مارکتینگ

با افزایش تعداد استفاده کنندگان اینترنت در سراسر جهان به خصوص در بین افراد بالغ، نیاز هایی در کسب و کار ایجاد شده که با روش های بازار سنتی نمی توان به همه آن ها جوابگو بود. در نتیجه استفاده از بسترهای ایجاد شده در فضای کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

فضای اینترنت در حال حاضر بستر مناسبی برای کسب و کار های نو پا و قدیمی است. از دل این فضای جدید، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بیرون زده که با نگاهی دقیق به آن می توان پی برد که چطور می تواند تجارت شما را متحول کند. در دنیایی که تقریباً هر کسی یک گوشی هوشمند در دست دارد و اوقات فراقتش را با جست و جو در فضای مجازی سپری می کند بازاریابی دیجیتال توانسته به هر کجا که اینترنت استفاده می شود راه پیدا کرده و مبحث فروش را متحول کند.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

تعریف دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است اما اگر بخواهیم به یک جمله اکتفا کنیم می توانیم بگوییم دیجیتال مارکتینگ به تمام فعالیت های مالی گفته می شود که با استفاده از دستگاه های الکترونیکی یا فضای مجازی صورت می گیرد. در واقع دیجیتال مارکتینگ به معنی تبلیغ کردن از طریق کانال های دیجیتال است، مانند رسانه های اجتماعی، اپلیکیشن های گوشی، ایمیل، اپلیکیشن های کامپیوتر، موتور های جست و جو گر، وبسایت ها یا هر کانال دیجیتالی جدید.

دیجیتال مارکتینگ این فرصت را ایجاد کرده که از طرق مختلف به مشتری های بیشتری دسترسی پیدا کرد. ایمیل، ویدئو، رسانه های مجازی ، موتور های جست و جو گر و ...

هر کسب و کاری باید در فضای مجازی فعال باشد در غیر این صورت به حد مشخصی از موفقیت بیشتر نخواهد رسید. مسلماً برای تبدیل شدن به یک برند معتبر یا معتبرتر باید از روش های فروش بیشتری استفاده کرد.

 

 

 

 

چطور کسب و کار ها می توانند از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنند؟

در ابتدا باید بگوییم که آموزش مهم ترین رکن دیجیتال مارکتینگ می باشد. با روش های نوینی مثل راهبری آموزشی این فرصت را به کارمندان خود می دهید که با خلاقیت خودشان فرآیند آموزش را طی کنند و به حرفه ای که در آن توانایی دارند ورود کنند. بعد از آموزش درست ، سازمان شما می تواند روی تخصص مشاورین فروش حساب باز کند. هر فروشنده می تواند یک مرکز تبلیغاتی برای سازمان شما باشد و هر خریدار هم می تواند به یک تبلیغ بالفعل برای شما تبدیل شود.

چرا باید در دیجیتال مارکتینگ فعال باشیم؟

پیدا کردن مشتری کار بسیار راحتی است. همانطور که در بازارهای سنتی نحوه ارتباط گرفتن می تواند کسب و کارتان را متحول کند، در دیجیتال مارکتینگ نیز ارتباط گرفتن از شبکه های مجازی مهم ترین روش پیدا کردن مشتری های شماست. حالا تصور کنید که شما می توانید با تمام جهان ارتباط داشته باشید و تبلیغات خود را به دست میلیون ها نفر برسانید. تبلیغات در فضای مجازی بسیار کم هزینه تر از تبلیغات فیزیکی می باشد.

یادتان هست که در کنار خیابان ها بیلبوردهای تبلیغاتی بزرگ مُد شده بود؟ هنوز هم استفاده می شوند اما تبلیغ فقط به محل نصب بیلبورد خلاصه نمی شود. با رشد استفاده از فضای مجازی در کشور ما فرمت تبلیغات در حال تغییر است. از حدود 84 میلیون نفر جمعیت ایران حدود 59 میلیون کاربر اینترنت وجود دارد. حتماً خودتان هم دیده اید که چه هیاهوی تبلیغاتی در فضای مجازی وجود دارد و پول هایی که در فضای مجازی جابجا می شود ارقام جالب توجهی هستند.

روزگار دیجیتال ما سیستمی بسیار بزرگ از کانال های بازاریابی ایجاد کرده که همه برندها به آن علاقه مند شده اند. همه نهادها و سازمان های داخلی و خارجی در این بازار فعال هستند و محصولات خود را به کاربران خود می فروشند. از تولید و فروش محتوا بگیرید تا فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی. در این بازار، بازاریاب ها می بایست استراتژی های فروش و بازاریابی جدیدی به کار برند و حتماً از بازاریابی ارتباطی استفاده کنند. بازاریابی ارتباطی روشی است برای ایجاد یک رابطه مفهومی با مشتری های بالقوه بر اساس اطلاعاتی که در طول زمان از آن ها به دست می آورید.

وقتی که مشتری های شما در دنیای دیجیتال با شما مراوده مادی و معنوی دارند در واقع در حال برقراری ارتباط با نوع و ماهیت برند شما هستند. اگر برند شما یک استراتژی منسجم و به ویژه چند کاناله در حوزه دیجیتال مارکتینگ داشته باشد بازاریاب های شما می توانند اطلاعات بسیار خوبی از مشتریان کسب کنند و محصولات جدید خود را به آن ها معرفی کنند. منظور از استراتژی چند کاناله این است که در همه حوزه ها فعالیت داشته باشد، مانند محصولات فیزیکی، فروش حضوری، فروش آنلاین، فعالیت در پلت فرم های مختلف و ... بر اساس گزارش وبسایت اینوِسپ کرو، سازمان ها و شرکت هایی که از روش های چند کاناله برای فروش خود استفاده می کنند حدود 89% از مشتری های خود را حفظ می کنند در حالی که این آمار در شرکت های کم کار در کانال های مختلف حدود 33% است.

بنابراین، آینده دیجیتال مارکتینگ با دستگاه های الکترونیکی و هوشمند گره خواهد خورد و برند ها از این فرصت استفاده خواهند کرد. مجله فوربز پیشبینی کرده که رسانه های اجتماعی در فروش B2B نقش پر رنگ تری خواهند داشت و محتوای ویدئویی جای خود را به جست و جو در موتور های جست و جو (SEO) خواهد داد و ایمیل مارکتینگ شخصی سازی تر خواهد شد.

به گفته رئیس سابق بخش بازاریابی شرکت مارکتو ، سانجای دولاکیا:"حوزه دیجیتال، هسته بازاریابی امروز است. قبلاً می گفتند دیجیتال یکی از حوزه های بازاریابی است، اما حالا خود بازاریابی است."

 

 

 

مشکلاتی که بازاریابی دیجیتال برای بازاریاب ها می تواند حل کند

  •  عدم شناخت کافی مشتری برای شروع. شناخت مشتری تان زمان بر است. باید روش های مختلفی را برای کسب اعتماد مشتری تان کسب کنید. یکی از این روش ها که دستری تان را به مشتری سهل می کند استفاده از بستر دیجیتال است که می توانید چند مشتری را به صورت همزمان و با زمان کوتاهی هدف گزاری کنید. البته باید شناخت درستی نسبت به مشتری خود داشته باشید.
  • هنوز SEO خود را کامل نکرده اید. علی رغم هر جایگاهی که در بازار دارید شما می بایست SEO خود را تقویت کنید. تقویت این حوزه در کنار بازاریابی درست می تواند برند شما را به محبوبیت برساند و اعتماد مشتریان را جلب کند.
  • نداشتن استراتژی درست در رسانه های جمعی. چه بخواهید با پول خود را در فضای مجازی و رسانه های جمعی مطرح کنید چه با تلاش خود یا به هر دو صورت، می بایست در وهله اول بازاریابی در فضای رسانه ها را آغاز کنید. فضای مجازی و رسانه های مجازی بستر بسیار مناسبی برای شناساندن برند شما به مشتری ها و از همه مهم تر بستر مناسبی برای بازاریابی برند شما است. صبور باشید تا دنبال کننده های بیشتری را جذب کنید. ارتباط تان را با آن ها حفظ کنید و تبلیغات تان را نیز افزایش دهید.
  • مهجور ماندن تیم های بازاریاب. بازاریاب ها نباید در یک کانال گیر کنند. مشتری های شما فقط در یک کانال ارتباطی حضور ندارند که شما بخواهید به آن یک روش دل بسته باشید. فعالیت های همزمان در چند کانال مختلف باعث می شود مخاطبین و مشتری های بیشتری داشته باشید؛ کارتان بیشتر می شود ولی به همان نسبت آورده بیشتری خواهید داشت. هر بستر شامل مخاطبین و مشتری های مختلف است که باید برای هر یک استراتژی منسجمی تدوین کرد.
  • تاکید بازاریاب ارشد بر گزارشات آماری در ارائه مدارک. ممکن است داده های آماری شما فروش تان را زیر سوال ببرد. بنابراین باید با احتیاط عمل کنید و در تمام کانال های دیجیتالی فعال باشید. برای هر کانال باید استراتژی خاص و هدف گذاری درستی انجام دهید و در این راستا اهداف بازاریاب ارشدتان را در نظر بگیرید.

 

 

 

 

دیجیتال مارکتینگ

مبانی و ابزارهای بازاریابی استراتژیک را یاد بگیرید تا در این دنیای دیجیتال بتوانید روابط خود را با برندها بهتر کنید یا تبدیل به یک برند شوید.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

تعریف دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده است اما اگر بخواهیم به یک جمله اکتفا کنیم می توانیم بگوییم دیجیتال مارکتینگ به تمام فعالیت های مالی گفته می شود که با استفاده از دستگاه های الکترونیکی یا فضای مجازی صورت می گیرد.

دیجیتال مارکتینگ این فرصت را ایجاد کرده که از طرق مختلف به مشتری های بیشتری دسترسی پیدا کرد. ایمیل، ویدئو، رسانه های مجازی ، موتور های جست و جو گر و ...

هر کسب و کاری باید در فضای مجازی فعال باشد در غیر این صورت تا حد مشخصی از موفقیت خواهد رسید. مسلماً برای تبدیل شدن به یک برند معتبر یا معتبرتر باید از روش های فروش بیشتری استفاده کرد.

 

 

 

دوره بازاریابی دیجیتال

در این دوره ابتدا به جنبه هایی از فضای مارکتینگ یا بازاریابی ، فروش ، تله مارکتینگ، انواع فروش و انواع بازاریابی می پردازیم. سپس دوره اصلی دیجیتال مارکتینگ در بازار نوین را آغاز می کنیم که شامل آنالیز دیجیتال مارکتینگ، SEO و بازاریابی در رسانه های جمعی می شود. با گذراندن این دوره درک جدیدی نسبت به فضای دیجیتال مارکتینگ کسب میکنید و به شما کمک میکند تا داستان ها، مفاهیم و ابزارهایی را برای خلق ، توزیع ، ترقی یا پروموت و قیمت گذاری محصولات و خدمات داشته باشید.

در اینجا به این میپردازیم که چطور اینترنت، گوشی های هوشمند در حال تحول دنیای مارکتینگ هستند و به همین سبب چطور نقش شرکت ها و مصرف کنندگان در حال تغییر است.

در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ در دنیا طرفداران بسیاری پیدا کرده و در کشور ما نیز در حال رشد است. متخصصین ما با دوره های کوتاه و کاربردی این سر فصل ها را به شما می آموزند:

  • تاثیر دنیای دیجیتال در تغییر ماهیت محصولات
  • تاثیر ابزارهای دیجیتال در نقش خریدار
  • تاثیر ابزارهای دیجیتال در نقش فروشنده
  • تاثیر ابزارهای دیجیتال در نحوه توزیع محصولات غیر/دیجیتالی
  • تاثیر ابزارهای دیجیتال در نقش خریداران در تییعن قیمت
  • رابطه خریدار با برند: نحوه تعامل خریدار با برندها در پلت فرم های مختلف
  • نحوه استفاده برندها از اطلاعات خریداران
  • تحلیل دیجیتال مارکتینگ در تئوری
  • تحلیل دیجیتال مارکتینگ در عمل
  • اصول رسانه های دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ
  • رسانه های دیجیتال و استراتژی های بازاریابی
  • بازاریابی در دنیای آنالوگ
  • تبدیل داده های جمع آوری شده توسط تحلیل گران به گزارش جامع، منسجم و عملی

 

تمام دوره ها بر طبق تحقیقات صورت گرفته منطبق با الگوهای بین المللی و همچنین مبانی فروش شرکت کلاسه می باشد.